dinsdag 25 november 2008

Ding 20, muziek online beluisteren

Last FM, het was even een gedoe er goed in te komen, maar uiteindelijk wel gelukt. Ik heb het gelinkt aan mijn eigen collectie op iTunes op mijn laptop. Een aantal voorkeur artiesten/groepen ingevoerd, en daar door Last FM muziek bij laten zoeken. Een deel is idd heel leuk om te horen, verrassend, en namen die me helemaal niets zeggen, dus daar kom je ook niet zomaar achter normaal gesproken. Ik hoor graag muziek op de achtergrond (meestal) en dan is het heerlijk om dit mee te laten lopen, en ook eigen smaken toe te voegen.
Vrienden zoeken is nog wat lastig, eentje gevonden, met een voor mij bekende naam in Last FM. Iets om op een sneeuwerige zondagmiddag lekker verder in te duiken. Er zit nog veel meer in lijkt me zo, bewaren we voor na de 23 speurtochten. Last FM staat in ieder geval als icoon op mijn werkblad.
Voor de bibliotheek kan het de zelfde functie hebben als we ook al voor boeken hebben: lezers van die en die schrijver lezen ook...., Last FM heeft dit goed ontwikkeld op muziekgebied. Hoe dat te integreren is voor het publiek weet ik ook niet, maar het is goed te weten dat het er is.

2 opmerkingen:

pippilangkous zei

Hoezo "sneeuwerige zondagmiddag" Frits? Had jij een vooruitziende blik? Oh nee, natuurlijk Buienradar, die gebruiken we nu toch allemaal, of niet? Jij bent er ook bijna wat de Dingen betreft. Zie ik je op de slotbijeenkomst?

Annemarie van Essen zei

Ik vond Last FM ook wel veel 'gedoe'. Maar ik denk dat het ook kan komen omdat je veel met muziek bezig bent of juist wat minder.
Als idee absoluut de moeite waard om eens te onderzoeken toch? :)