vrijdag 21 november 2008

Ding 19 Sociale netwerken

Je moet er van houden, maar ik vind het echt leuk. Al jaren bezig met Schoolbank, oude (en nieuwe) bekenden opzoeken: waar hebben ze gezeten, of wat is er na de lagere school/havo/bda met ze gebeurd. En het groeit nog steeds, dus ook bijhouden. Als je dan een mail stuurt krijg je soms verrassende reacties en soms ook helemaal niks.
Hyves ben ik door mijn dochter op terecht gekomen. Die kent me wel en dacht dat het wel iets voor mij was, dus op 1 januari van dit jaar hebben we samen mijn hyves in elkaar geknutseld. Inmiddels een beperkt aantal vrienden verder. Het is niet zo dat ik iedereen uitnodig die ik vaag ken, moet wel iets (of veel) van een relatie mee zijn. En dan kun je met hyves ook meer dan in bijv. een e-mail of chat: foto's, filmpjes, muziek, krabbels maar ook prive-berichten, mooie plaatjes sturen/vinden/ontvangen en zelfs de chat is een optie. En bevalt het niet: stoppen. Of iemand blokken als het echt nodig is.
Wat ook nog een optie is, is niet onder je eigen naam, maar als een soort alter ego op hyves ronddwalen. In principe kun je net zoveel accounts aanmaken als je wilt. De link naar mijn hyve staat aan de zijkant, maar is alleen te bekijken voor vrienden, dus wie meer wil zien: nodig me uit.
Ook bij Linkedin en Factbook ben ik aangemeld, maar daar doe ik veel minder mee. Maar goed, je kunt niet alles bijhouden en hyves is voor mij de nr. 1.

1 opmerking:

essen2punt0 zei

Mooi he, dat je dus al jaaaaren gewoon heel sociaal netwerkt. ;) Er zijn ook een aantal leuke inderdaad meer werkgerelateerde netwerken. Die vind ik ook boeiend. Maar inderdaad is het wel wijs om een keuze te maken tussen wat je wil gaan bijhouden. :)